مقالات آزمایشگاهی

تعمیرات تجهیزات آزمایشگاهی در اصفهان

تعمیر تجهیزات آزمایشگاهی در اصفهان

تعمیر تجهیزات آزمایشگاهی حرفه ایست ضروری برای هر آزمایشگاه. از جمله مهمترین معیارهای آزمایشگاه ها برای وصول به اهداف مشخص و تعیین شده، به دست آوردن نتایج دقیق با خطای اندازه گیری بسیار پایین می باشد. عیان است که تحقق چنین هدفی مستلزم استفاده از تجهیزات آزمایشگاهی بسیار دقیق است که عملکردی صحیح دارند. اما هر وسیله ای با هر سطحی از کیفیت ممکن است یک روز خراب شود. وسیله ای که نقصی در عملکردش پیش می آید را که نمیشود دور انداخت! طبیعتا ابتدا باید آن را تعمیر کرد. برای تجهیزات آزمایشگاهی هم ممکن است این مورد پیش بیاید؛ یعنی تجهیزات آزمایشگاهی هم طبیعتا پس از کار زیاد دچار نقص می شوند و یا نیاز به سرویس دوره ای دارند.

بنابراین لازم است که افرادی در این زمینه تخصص داشته باشند. بعضی آزمایشگاه ها به تکنسین هایی متخصص بر تعمیر تجهیزات آزمایشگاهی مجهز می باشند. قاعدتا تکنسین ها از صلاحیت و تخصص جامع و کامل بهره مند هستند. اما اگر چنین نیرویی در کادر شما نیست می توانید با شرکت تجهیزات آزمایشگاهی رادطب تماس بگیرید. فروش و خدمات تعمیر و نگهداری از تجهیزات آزمایشگاهی در اصفهان را به تکنسین های تخصصی رادطب بسپارید.

تعمیر تجهیزات آزمایشگاهی در اصفهان

نکات نگهداری از تجهیزات آزمایشگاهی

اگر می خواهید که مراجعه کمتری برای تعمیر تجهیزات آزمایشگاهی داشته باشید لازم است که با نحوه نگهداری از تجهیزات مورد استفاده خود آشنایی کامل داشته باشید. به این ترتیب بالاترین کارایی را از دستگاه خود تجربه خواهید کرد. بنابراین پس از خرید دستگاه مورد نظر خود به موارد زیر توجه کنید:

مطالعه کتابچه راهنما، جهت اطلاع از نحوه صحیح استفاده از تجهیزات آزمایشگاهی: دفترچه راهنما همه آنچه را که لازم است شما در مورد نحوه صحیح استفاده از دستگاه بدانید، از جمله: نحوه صحیح تمیز کردن آن، نکات مربوط به تعمیر تجهیزات آزمایشگاهی مورد استفاده و نکات ایمنی حین استفاده از دستگاه را مشخص کرده است. همچنین، همه آنچه را که مصرف کننده باید در مورد نحوه نصب دستگاه، چگونگی نگهداری از آن و مدت گارانتی دستگاه بداند، به او اعلام می دارد.

اهتمام بر نظافت و تمیزی دستگاه ها به طور مرتب: شاید از مهمترین نکات در نگهداری از دستگاه ها، برای اینکه نیاز به تعمیر تجهیزات آزمایشگاهی پیدا نکنند، همین نظافت و ضدعفونی کردن متداول آنها باشد! چرا که وجود گرد و غبار نشسته بر دستگاه های آزمایشگاهی دقت دستگاه و نتیجه آزمایش را پایین می‌آورد. همچنین  باعث تغییر در جواب آزمایش می شود و حتی گاها ممکن است موجب نقص در عملکرد دستگاه شود. لذا لازم است که تجهیزات با قاعده و با نظم تمیز و غبار روبی شوند. ممکن است برخی از دستگاه ها برای این سرویس نیاز به یک سرویس کار حرفه ای داشته باشید.

در صورت بروز مشکل خودتان دستگاه را باز نکنید: اگر تجهیزات آزمایشگاهی شما دچار اختلال در کارکرد شده اند و یا مشکلی در استفاده از آنها به وجود آمده است ابتدا به دفترچه راهنمای دستگاه مراجعه کنید. اگر از دفترچه راهنما اطلاعات کافی به دست نیاوردید توصیه می شود که خودتان اقدام به تعمیر دستگاه ننمایید و آن را به تکنسین های حرفه ای و معتبر بسپارید.

نصب دستور العمل تجهیزات آزمایشگاهی در نزدیکی آنها: ممکن است از یک دستگاه چند کاربرد استفاده کنند. به همین دلیل توصیه می شود نحوه استفاده از دستگاه را به طور لیست وار در کنار دستگاه بگذارید تا هر کاربر جدیدی که از آن استفاده می کند به دلیل استفاده غلط به تجهیزات آزمایشگاهی شما آسیب نرساند. همچنین این کار مزیت دیگری دارد که اگر کاربر دستگاه بخشی از مراحل نحوه استفاده از دستگاه را فراموش کرد بتواند دسترسی سریع به دستورالعمل داشته باشد.

تعمیر تجهیزات آزمایشگاهی یا تعویض؟!

یقینا وقتی بین تعمیر تجهیزات آزمایشگاهی که دچار نقصان هستند و تعویض آنها دوراهی ایجاد می شود، هزینه ای که این دو به خود اختصاص می دهند تعیین کننده است. تعمیر نقص جزئی باعث می شود تا سالیان بتوانید باز هم از دستگاه استفاده کنید در صورتی که تعویض کل دستگاه هزینه بسیار بیشتری را به دنبال دارد. جایگزین کردن دستگاه جدید این مزیت را دارد که از یک تا سه سال می توانید از خدمات پس از فروش و گارانتی آن در جهت تعمیر رایگان استفاده نمایید. در برخی موارد که دستگاه آسیب جدی دیده است و تعمیرات و تعویض قطعات آن با خرید یک دستگاه نو برابری می کند تکنسین تعمیرات تجهیزات آزمایشگاهی رادطب در اصفهان به شما اطلاع خواهد داد که یک دستگاه جدید را جایگزین دستگاه قدیمی خود نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

11 − یازده =