مقالات آزمایشگاهی

معرفی تجهیزات آزمایشگاه خاک و بتن

معرفی تجهیزات آزمایشگاه خاک و بتن

آزمایشگاه های خاک و بتن معمولا با مهندسین و کشاورزانی که به طور حرفه ای فعالیت می کنند همکاری دارند. تجهیزات مربوط به این آزمایشگاه ها طیف گسترده ای از محصولات تخصصی را شامل می شود. شرکت تجهیزات آزمایشگاهی رادطب اسپادان با سابقه درخشان در فروش و خدمات پس از فروش تجهیزات آزمایشگاه خاک و بتن به طور تخصصی همراه این گروه از همکاران می باشد.

اصلی ترین مسئله برای احداث آزمایشگاه های خاک و بتن تهیه تجهیزات آزمایشگاه خاک و بتن تخصصی و حرفه ای است.

در حال حاضر شرکت های زیادی در کشور ایران به تولید تجهیزات آزمایشگاه خاک و بتن می پردازند. اما شرکت رادطب اسپادان علاوه بر ایجاد روش های فروش مناسب بستر مناسبی را برای خرید راحت تر کاربران نیز فراهم ساخته است.

آون آزمایشگاه خاک و بتن

آون به عنوان یکی از تجهیزات اصلی آزمایشگاه خاک شناخته می شود که تاثیر زیادی را در روند بهتر آزمایش های شما دارد. به خصوص آون 110 لیتری دیجیتا فن دار از جمله پرکاربردترین این آون ها می باشد. در واقع کاربرد اصلی آون ها، نگهداری از نمونه های آزمایشی در آزمایشگاه خاک و بتن می باشد. این آون ها دارای ظرفیت های 55 لیتری هستند و قابلیت نگهداری مقادیر بسیار زیادی از ماده های مربوطه را دارند. ساختار این محصولات از آلومینیوم و استیل بوده و دارای دو طبقه به فاصله 14 سانتی متر می باشند. نیاز است که بدانید این محصول قابلیت به کار گیری به صورت مشترک در هر دو آزمایشگاه را داشته و به عنوان تجهیزات مشترک آزمایشگاه خاک و بتن شناخته می شود.

ترازو های دیجیتال

ترازو های دیجیتال نیز به عنوان یکی از تجهیزات کاربردی آزمایشگاه خاک و بتن شناخته می شود. در بررسی میزان وزن خاک ها می توان از ترازو های دیجیتال دقیق تری مانند 600 گرمی و 2 کیلوگرمی نیز استفاده نمود. اما در رابطه با ترازو مربوط به آزمایشگاه های بتن نیاز است تا از ترازو هایی 30 کیلوگرمی استفاده کنید، البته این ترازو در آزمایشگاه خاک نیز دارای کاربرد های فراوانی است. انواع ترازوهای دیجیتال از 1 گرم تا 30 کیلوگرم در آزمایشگاه خاک و بتن مورد استفاده قرار می گیرد.

دستگاه cbr آزمایشگاه خاک

یکی از تجهیزات دیگر آزمایشگاه خاک، دستگاه cbr می باشد که در طول آزمایش ها نیاز زیادی به این دستگاه خواهید داشت. فعالیت اصلی دستگاه cbr تعیین ظرفیت باربری خاک بستر و کلیه لایه های روسازی می باشد.

دستگاه برش مستقیم

دستگاه برش مستقیم نیز به عنوان یکی از مهم ترین دستگاه های مورد نیاز در آزمایشگاه خاک شناخته می شود. در این دستگاه در دو ابعاد 30 در 30 و 10 در 10 در بازار یافت می شوند. فعالیت اصلی این دستگاه تعیین پارامتر های مقاومت برشی برای خاک های درشت دانه می باشد.

دستگاه سه محوری CD ،CU ،UU

دستگاه سه محوری CD ،CU ،UU نیز به عنوان یکی از دستگاه های تعیین پارامتر های مقاومتی خاک شناخته می شود. این مدل از دستگاه ها با ملحقات CD ،CU ،UU و جنس سل آن ها از آلومینیوم و پلکسی گلاس شفاف می باشد.

شیکر الک برقی

شیکر الک برقی نیز از تجهیزات موردنیاز آزمایشگاه خاک می باشد که وظیفه آن دانه بندی خاک و سنگدانه است.

بلین سیمان در تجهیزات آزمایشگاه بتن

بلین سیمان به عنوان یکی از اصلی ترین تجهیزات آزمایشگاه بتن شناخته می شود که نقش زیادی را در آزمایش ها ایفا می کند. این محصول قابلیت تعیین نرمی سیمان را داشته و میزان نرمی را به شما ارائه می دهد.

جک بتن شکن

جک بتن شکن به عنوان یکی از اصلی ترین تجهیزات آزمایشگاه بتن شناخته شده است. به خصوص جک بتن شکن دیجیتال 200 تن بسیار مورد استفاده می باشد. به طور طبیعی هر فروشنده ای در حین معرفی تجهیزات بتن به طور ویژه این محصول کاربردی را معرفی می نماید. کاربرد این محصول تعیین مقاومت فشاری بتن می باشد.

کرگیری بتن در تجهیزات آزمایشگاه بتن

دستگاه کرگیری بتن نیز یکی از تجهیزات اساسی آزمایشگاه های بتن شناخته می شود که دارای توان های متفاوتی است. این دستگاه اغلب در توان های 3500 وات و 4700 وات یافت می شود.

اسلامپ بتن با قیف

انواع اسلامپ به خصوص اسلامپ بتن با قیف یکی دیگر از تجهیزات بسیار مهم در آزمایشگاه های بتن می باشد. معمولا تامین کنندگان تجهیزات آزمایشگاه خاک و بتن اقدام به ارائه سری کامل اسلامپ بتن به همراه قیف های آلومینیومی می نمایند. این سری تشکیل شده از سینی، میله، پرچم، خط کش و … می باشد.

چکش های اشمیت در تجهیزات آزمایشگاه بتن

در میان تجهیزات آزمایشگاه بتن نام چکش اشمیت نیز به چشم می خورد که نقش مهمی را ارائه می کند. این چکش جهت مشخص کردن میزان مقاومت فشاری غیر مخرب سازه های مختلفی همچون سازه های بتنی است. این چکش نقش زیادی را در تعیین بهتر و دقیق تر آزمایش های شما دارد و با استفاده از آن می توانید اطلاعات زیادی را در رابطه با این ماده به دست آورید.

تجهیزات دیگر آزمایشگاه های خاک و بتن

دیگر تجهیزات آزمایشگاه های خاک و بتن شامل قالب بتن 15*15 یک تکه 950 گرم می باشد. همچنین وسیله تعیین وزن مخصوص سنگدانه ها نیز از دیگر تجهیزات ضروری در این آزمایشگاه ها می باشد. اگر بخواهیم لیست بالا را کامل کنیم دیگر تجهیزات آزمایشگاه های خاک و بتن به شرح زیر خواهد بود:

  • هواسنج بتن
  • ترمومتر دیجیتال میله ای بنتک
  • بشر دسته دار 5000، 1000 و 100 سی سی
  • شیکر الک برای فریم 8 تا 12 اینچ
  • سری الک 15 عددی
  • کوبه بتن
  • مخلوط کن ملات 3 لیتری
  • مزور 250
  • مچه بتن
  • هیدرومتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفت + نوزده =