مقالات آزمایشگاهی

نصب، راه اندازی و تعمیرات تجهیزات تخصصی آزمایشگاه

نصب، راه اندازی و تعمیرات تجهیزات تخصصی آزمایشگاه

نصب و راه‌ اندازی تجهیزات آزمایشگاهی همانقدر که یک کار هیجان ‌انگیز و علمی به نظر می‌آید، می‌تواند خستگی‌ آفرین و پیچیده هم باشد. از طرفی نصب و راه‌اندازی تجهیزات کار بسیار حساس و حیاتی‌ نیز می باشد. با توجه به حساسیت کار بر روی تجهیزات آزمایشگاهی، هر گونه اشتباهی در امر نصب دستگاه ‌ها و راه‌اندازی آنها، می‌ تواند تاثیر مستقیم و مخربی بر نتایج آزمایشات شما با آن دستگاه داشته باشد.

آیا می‌ توان برای نصب تجهیزات آزمایشگاهی شخصا وارد عمل شد؟ آیا برای نصب، راه‌ اندازی و تعمیرات تجهیزات تخصصی آزمایشگاه نیاز به تکنسین‌های ویژه است؟ از کجا می‌ توان یک تکنسین معتمد و معتبر برای راه‌ اندازی دستگاه‌ های تخصصی آزمایشگاه پیدا کرد؟ جواب این سوال و سوالات بیشتر در این زمینه را در این مقاله خواهید یافت. کنارمان بمانید.

گروهی از متخصصین که در حال تعمیر تجهیزات تخصصی آزمایشگاه می باشند

راه‌ اندازی و تعمیرات تجهیزات تخصصی آزمایشگاه: مسئله‌ مرگ و زندگی!

نصب، راه‌ اندازی و تعمیرات تجهیزات تخصصی آزمایشگاه کاری بسیار جدی و حیاتی‌ است. به همین سبب باید به دست کارشناسان و تکنسین ‌های متخصصی انجام شود که در این زمینه آموزش دیده ‌اند. تجهیزات آزمایشگاهی باید به شکلی در محل آزمایشگاه پیاده شوند که بتوان بهترین عملکرد را از آنها انتظار داشت. اگر دستگاه به خوبی نصب و راه‌اندازی نشده باشد، عملکرد آزمایشگاه با تداخل و ایراد مواجه خواهد شد. این کار بازده عملکرد آزمایشگاه را به شدت پایین می ‌برد و از این رو، ممکن است با ضررهای جبران ‌ناپذیر دیگری روبرو شویم.

جدا از نصب تجهیزات آزمایشگاهی، یکی دیگر از عواملی که در عملکرد درست دستگاه موثر است، راه‌ اندازی صحیح دستگاه است. راه ‌اندازی صحیح دستگاه یکی از مواردی‌ است که هم عملکرد درست آن را تضمین می‌کند، هم عمر دستگاه را تا حد قابل توجهی بالا خواهد برد. دستگاهی که به خوبی راه ‌اندازی شود، احتمال خرابی یا مشکل در حین انجام آزمایش را به حداقل خواهد رساند.

دقت کنید که نقص دستگاه تنها مشکلی نیست که در حین نصب و راه‌ اندازی غیر اصولی تجهیزات آزمایشگاه با آن روبرو می‌ شوید. یک دستگاه آزمایشگاهی که به درستی نصب و راه‌ اندازی نشده، می‌ تواند جان مصرف‌ کنندگان را به خطر بیندازد. نتایج نادرست در آزمایشات، یکی از بارزترین مشکلاتی‌ است که با آن مواجه خواهید شد. این مسئله به صورت مستقیم می‌ تواند جان افرادی که نمونه‌ هایشان تست می‌ شود را به خطر بیندازد.

برای جلوگیری از مواجه شدن با چنین شرایطی، توصیه می‌ شود نصب و راه‌ اندازی دستگاه های تخصصی آزمایشگاهی را به کارشناسان مربوطه بسپارید.

کار را باید به کاردان سپرد!

استفاده از کارشناسان و تیم تخصصی برای نصب و راه‌ اندازی تجهیزات آزمایشگاهی، می‌ تواند به طور مستقیم در بهبود نتایج حاصل از آزمایشات تاثیر داشته باشد. علاوه بر این، در هزینه‌ های مربوط به تعمیراتِ آتی دستگاه هم صرفه‌ جویی‌ قابل توجهی خواهد شد. هر دستگاهی که در آزمایشگاه استفاده می‌ کنید، از دستگاه ‌های کروماتوگرافی گازی گرفته، تا طیف ‌سنج اتمی، طیف ‌سنج جرمی کروماتوگرافی گازی و حتی دستگاه‌های کروماتوگرافی مایع، هر کدام ممکن است در شرایطی با تداخل و downtime روبرو شوند. این بازه‌ی زمانی تداخل در عملکرد دستگاه به طور مستقیم روی آزمایشات شما و سرعت اجرای آزمایشات تاثیر دارند.

راه‌ اندازی صحیح تجهیزات آزمایشگاهی بشدت روی سرعت و طول عمر دستگاه شما موثر خواهد بود. راه ‌اندازی تجهیزات آزمایشگاهی باید بر طبق اصول و استانداردهای هر دستگاه صورت بگیرد. به عنوان مثال، دستگاه ‌هایی که با مایعات سروکار دارند، ممکن است نتوانند در صورت نصب نادرست، عملکرد قابل قبولی از خود نشان دهند. بالانس شدن دستگاه، سوار شدن تمامی قطعات به شکل مناسب و کالیبراسیون از جمله مواردی هستند که باید با دقت در حین نصب این قطعات مورد بررسی قرار بگیرند. کالیبراسیون به شما کمک می‌ کند تا عملکرد سودبخش و مناسب دستگاه را محک بزنید و آپ ‌تایمِ دستگاه را به طرز قابل توجهی بالا ببرید.

تکنسین ماهر در حال تعمیر و راه اندازی تجهیزات تخصصی آزمایشگاه

چند اقدام اساسی در حین راه ‌اندازی تجهیزات آزمایشگاهی

حین نصب، راه‌ اندازی و تعمیرات تجهیزات تخصصی آزمایشگاه، باید از چند اصل مختلف پیروی کرد. بیایید نگاهی به این اصول بیندازیم:

  1. نصب تجهیزات آزمایشگاهی باید مطابق با اصول استاندارد مربوط به هر دستگاه باشد.
  2. پس از نصب و کالیبراسیون دستگاه، وارد مرحله‌ تست راه ‌اندازی تجهیزات آزمایشگاهی می‌ شویم. در این مرحله، از عملکرد صحیح دستگاه اطمینان حاصل می‌شود تا مطمئن شویم دستگاه به درستی کار می‌کند. کیفیت‌ سنجی عملکرد دستگاه در این مرحله از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. کالیبراسیون هم به کارشناس نشان می‌ دهد که آیا دستگاه می‌تواند وظایفی که از آن انتظار می‌رود را به درستی اجرا کند؟ صحت آزمایش و نتایج دریافت شده در این مرحله از اهمیت بالایی برخوردار است.
  3. نصب و راه‌ اندازی تجهیزات آزمایشگاهی باید بر اساس برنامه‌ ریزی اجرا شود. به این معنا که محل مناسبی برای دستگاه که مورد تایید کارشناس مربوطه هم هست، برای دستگاه تعیین خواهد شد. دستگاه در این مرحله هم باید از پروسه‌ تست عبور کند، تا مطمئن شویم محیط برای عملکرد صحیح آن مناسب است. در این مرحله، دمای محیط و دمای عملکرد دستگاه با دقت ردیابی و بررسی می ‌شود.
  4. دستگاه تنها در صورتی از مرحله‌ راه ‌اندازی عبور می‌ کند که تمامی پارامترهای مدنظر کارشناس را داشته باشد.

معمولا قیمت نصب تجهیزات آزمایشگاهی و راه ‌اندازی آن، بر اساس نوع دستگاه مشخص می‌ شود. جهت اطلاع بیشتر می‌توانید با تیم پشتیبانی مجموعه‌ ما تماس بگیرید.

تعمیر تجهیزات آزمایشگاهی با قیمتی اقتصادی

نظر به این‌ که آزمایشگاه‌ ها مکان‌ های بسیار حساسی هستند که آزمایشات مهمی در آنها انجام می ‌شوند، تعمیر تجهیزات آزمایشگاهی هم باید توسط کارشناسان حرفه ‌ای و مجرب به انجام رسد. از آزمایشگاه‌ های پزشکی و درمانی گرفته، تا آزمایشگاه‌ های صنعتی، جنایی و… هر کدام دارای تجهیزاتی هستند که نقش بسیار حیاتی در روند صحیح سیستم ایفا می‌ کنند. سیستم مدرن آزمایشگاه ‌ها به شکلی تنظیم و پیاده شده است که تعمیر تجهیزات آن را نمی ‌توان به هر شخصی سپرد. از طرفی تعمیر این تجهیزات ممکن است هزینه ‌های بسیار سنگینی در پی داشته باشد. شناخت یک مجموعه‌ قابل اطمینان برای تعمیر اقتصادی و پیشرفته‌ این تجهیزات، می‌تواند بشدت در هزینه‌ های شما صرفه‌ جویی کند. بماند که تجهیزات شما در دستان معتبر و قابل اطمینانی قرار خواهد داشت که در کم‌ ترین زمان و حرفه‌ای‌ ترین روش، تعمیر شده و به دستتان خواهد رسید.

در صورتی که نیاز به اطلاعات بیشتر در زمینه‌ی نصب، راه ‌اندازی و تعمیرات تجهیزات تخصصی آزمایشگاه دارید، با تیم پشتیبانی مجموعه تماس حاصل فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

17 + 16 =